Jak bardzo ważny jest certyfikat SSL dla sklepów?
W sieci istnieje wiele zagrożeń, a internauci są ich coraz bardziej świadomi. Dlatego firmy mające strony internetowe coraz częściej inwestują w certyfikacje, dzięki którym są bezpieczniejsze i bardziej zaufane. Jednym z certyfikatów, jaki warto mieć, jest SSL. Czemu należy go wdrożyć na stronie sklepu? Czy wpływa on na pozycjonowanie? Sprawdź!
Czym jest certyfikat SSL?
Certyfikat SSL (czyli Secure Socket Layer) to rodzaj protokołu sieciowego zwiększającego bezpieczeństwo danych przez ich skuteczniejsze szyfrowanie pomiędzy użytkownikiem a serwerem, na którym znajduje się witryna. Stanowi on jeden z najpopularniejszych sposobów na zabezpieczenie serwisu przed wykradaniem wrażliwych informacji o użytkownikach. SSL współpracuje m.in. z protokołami HTTPS, FTP, POP3 oraz SMTP.
Czemu każdy sklep internetowy powinien go mieć?
Korzystając z usług sklepu internetowego często podaje się szereg danych. Co ważne, chodzi nie tylko o dane logowania, imię i nazwisko, adres zamieszkania czy numer telefonu. Wśród nich są również informacje np. z karty kredytowej czy konta bankowego w ogóle.
Wyobraź sobie teraz sytuację, gdy na stronie brakuje takiego certyfikatu. Ktoś przebija się przez inne, dużo słabsze zabezpieczenia i zyskuje dostęp do tych informacji. Dzięki nim zyskuje login i hasło nie tylko do konkretnego serwisu (szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę fakt mało roztropnych przyzwyczajeń wielu internautów), ale i dane potrzebne do zaciągnięcia pożyczki. Pamiętaj, że jako administratorzy danych osobowych właściciele sklepów zobowiązani są do ich ochrony. W tym momencie zapewne rozumiesz już, że taka sytuacja byłaby problemem nie tylko dla klientów, ale i dla Ciebie.
Certyfikat SSL – mały sojusznik w procesie pozycjonowania
Pomijając najczarniejsze scenariusze, certyfikat SSL ma też wpływ na pozycjonowanie sklepu internetowego. Co prawda nie jest on decydujący, ale Google wyraźnie faworyzuje witryny, które są lepiej zabezpieczone, w szczególności właśnie z pomocą tego rodzaju szyfrowania. Więcej – od 2014 roku protokół HTTPS został oficjalnie uznany za czynnik rankingowy.
Dzięki szyfrowaniu zyskujesz zaufanie klientów!
Warto wiedzieć także, że internauci, m.in. dzięki kampaniom informacyjnym banków, coraz więcej wiedzą o systemach zabezpieczeń w sieci, a wielu z nich kojarzy różnicę między HTTP i HTTPS. Nawet jeśli nie znają szczegółów, to mają często świadomość, że adres z tym drugim protokołem na początku jest dla nich bezpieczniejszy. Co więcej – wiele wyszukiwarek internetowych informuje o tym, że dana witryna nie posiada zabezpieczeń, co już wzbudza czujność użytkownika. Należy jeszcze dodać w tym miejscu, że większy ruch również wpływa lepiej na pozycjonowanie sklepów.
Zadbaj już teraz o odpowiednią certyfikację
Jeśli jeszcze do tej pory nie zainwestowałeś w certyfikację SSL – nie ma na co czekać! Chodzi wszak o bezpieczeństwo Twoich odbiorców, jak i ominięcie potencjalnych kłopotów. W końcu też klienci chętniej zaglądają do sklepów, którym mogą ufać. Widząc więc symbol zielonej kłódki, poczują się bezpieczniejsi i będą skłonni zrobić u Ciebie zakupy.