Jak bardzo ważny jest certyfikat SSL dla sklepów?

Jak bardzo ważny jest certyfikat SSL dla sklepów?

W sieci istnieje wiele zagrożeń, a internauci są ich coraz bardziej świadomi. Dlatego firmy mające strony internetowe coraz częściej inwestują w certyfikacje, dzięki którym są bezpieczniejsze i bardziej zaufane. Jednym z certyfikatów, jaki warto mieć, jest SSL. Czemu należy go wdrożyć na stronie sklepu? Czy wpływa on na pozycjonowanie? Sprawdź!

Przeczytaj również: Przed czym chroni budynek nowoczesna zasuwa burzowa?

Czym jest certyfikat SSL?

Certyfikat SSL (czyli Secure Socket Layer) to rodzaj protokołu sieciowego zwiększającego bezpieczeństwo danych przez ich skuteczniejsze szyfrowanie pomiędzy użytkownikiem a serwerem, na którym znajduje się witryna. Stanowi on jeden z najpopularniejszych sposobów na zabezpieczenie serwisu przed wykradaniem wrażliwych informacji o użytkownikach. SSL współpracuje m.in. z protokołami HTTPS, FTP, POP3 oraz SMTP.

Przeczytaj również: Czym jest zasuwa burzowa?

Czemu każdy sklep internetowy powinien go mieć?

Korzystając z usług sklepu internetowego często podaje się szereg danych. Co ważne, chodzi nie tylko o dane logowania, imię i nazwisko, adres zamieszkania czy numer telefonu. Wśród nich są również informacje np. z karty kredytowej czy konta bankowego w ogóle.

Przeczytaj również: Jakie zastosowanie mają karty MIFARE?

Wyobraź sobie teraz sytuację, gdy na stronie brakuje takiego certyfikatu. Ktoś przebija się przez inne, dużo słabsze zabezpieczenia i zyskuje dostęp do tych informacji. Dzięki nim zyskuje login i hasło nie tylko do konkretnego serwisu (szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę fakt mało roztropnych przyzwyczajeń wielu internautów), ale i dane potrzebne do zaciągnięcia pożyczki. Pamiętaj, że jako administratorzy danych osobowych właściciele sklepów zobowiązani są do ich ochrony. W tym momencie zapewne rozumiesz już, że taka sytuacja byłaby problemem nie tylko dla klientów, ale i dla Ciebie.

Certyfikat SSL – mały sojusznik w procesie pozycjonowania

Pomijając najczarniejsze scenariusze, certyfikat SSL ma też wpływ na pozycjonowanie sklepu internetowego. Co prawda nie jest on decydujący, ale Google wyraźnie faworyzuje witryny, które są lepiej zabezpieczone, w szczególności właśnie z pomocą tego rodzaju szyfrowania. Więcej – od 2014 roku protokół HTTPS został oficjalnie uznany za czynnik rankingowy.

Dzięki szyfrowaniu zyskujesz zaufanie klientów!

Warto wiedzieć także, że internauci, m.in. dzięki kampaniom informacyjnym banków, coraz więcej wiedzą o systemach zabezpieczeń w sieci, a wielu z nich kojarzy różnicę między HTTP i HTTPS. Nawet jeśli nie znają szczegółów, to mają często świadomość, że adres z tym drugim protokołem na początku jest dla nich bezpieczniejszy. Co więcej – wiele wyszukiwarek internetowych informuje o tym, że dana witryna nie posiada zabezpieczeń, co już wzbudza czujność użytkownika. Należy jeszcze dodać w tym miejscu, że większy ruch również wpływa lepiej na pozycjonowanie sklepów.

Zadbaj już teraz o odpowiednią certyfikację

Jeśli jeszcze do tej pory nie zainwestowałeś w certyfikację SSL – nie ma na co czekać! Chodzi wszak o bezpieczeństwo Twoich odbiorców, jak i ominięcie potencjalnych kłopotów. W końcu też klienci chętniej zaglądają do sklepów, którym mogą ufać. Widząc więc symbol zielonej kłódki, poczują się bezpieczniejsi i będą skłonni zrobić u Ciebie zakupy.